تایجی گوشی شیائومی 12 | تاریخ عرضه، اخبار، مشخصات و قیمت - تایجی

گوشی شیائومی ۱۲ | تاریخ عرضه، اخبار، مشخصات و قیمت

تا حدود یک ماه پیش تقریبا هیچ اطلاعات قابل توجهی از گوشی شیائومی می ۱۲ (Xiaomi Mi 12) منتشر نشده بود اما کم کم، اخبار بیشتری در مورد موبایل می ۱۲ و مشخصات آن افشا می‌شود. گوشی که قرار است پرچمدار بعدی شیائومی باشد و طی چند هفته آینده معرفی شود.

گوشی موبایل شیائومی Mi 12 یکی از مهمترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ است و انتظار می‌رود به یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی هم تبدیل شود. اخیرا مدیر عامل شیائومی تایید کرده که گوشی شیائومی ۱۲ به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت اما تاریخ دقیقی برای عرضه آن اعلام نکرده است.

تاریخ عرضه و قیمت شیائومی می ۱۲

وقتی پای تاریخ عرضه وسط می‌آید، شیائومی یکی از غیرقابل پیش‌بینی‌ترین شرکت‌ها است؛ حداقل اگر عرضه می ۱۱ را در نظر بگیریم. این گوشی ابتدا در دسامبر ۲۰۲۰ معرفی و تنها در چین عرضه شد و تقریبا ۳ ماه طول کشید تا وارد بازارهای جهانی شود. کمتر کمپانی را می‌توانید پیدا کنید که پرچمدارش را به این نحو و با فاصله این چنینی در بازارهای جهانی عرضه کند؛ زیرا تا زمانی که گوشی برای سایر کشورها در دسترس قرار بگیرد دیگر تب و تاب گوشی خوابیده است.

برای خرید لوازم مورد نیاز می تونید به فروشگاه اینترنتی مرکز تکنولوژی ایده مراجعه کنید.

 

امیدواریم که شیائومی می ۱۲ چنین سرنوشتی نداشته باشد؛ گرچه تضمینی وجود ندارد که شیائومی دوباره مانند قبل عمل نکند. به گفته یک افشاگر معروف، این گوشی در ماه دسامبر در چین معرفی خواهد شد. از طرف دیگر شیائومی برخلاف سامسونگ و اپل و بسیاری از دیگر شرکت‌ها گوشی‌های یک سری را با هم عرضه نمی‌کند و بینشان فاصله می‌اندازد.

برای همین ممکن است این مدل هم چنین سرنوشتی داشته باشد. در واقع بر اساس شایعات مدل ۱۲ الترا قرار است در ماه جون ۲۰۲۲ و در تابستان عرضه شود.

 

اما در مورد قیمت گوشی Mi 12 شیائومی، دوباره باید می ۱۱ را به عنوان الگو در نظر بگیریم. آن گوشی تقریبا هزار دلار قیمت داشت و از این نظر هم رده سامسونگ گلکسی اس ۲۱ و وان پلاس ۹ بود. به احتمال زیاد قیمت گوشی شیائومی Mi 12 نیز در همین حدود خواهد بود. یعنی ممکن است قیمت گوشی شیائومی می ۱۲ در مدل الترا در حدود ۱۰۰۰ دلار باشد.

 

شیائومی می ۱۲ یا شیائومی ۱۲؟

پرچمدار سال ۲۰۲۱ شیائومی با نام می ۱۱ عرضه شد اما مدل جدید دیگر با این نام عرضه نمی‌شود. شیائومی رسما اعلام کرده که Mi را از اواخر سال ۲۰۲۱ به بعد از نام محصولاتش حذف می‌کند. Mi تا پیش از این هم فقط خارج از چین توسط این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. به همین دلیل انتظار می‌رود پرچمدار بعدی آن‌ها با نام شیائومی ۱۲ عرضه شود.

 

اخبار و شایعات گوشی Xiaomi Mi 12

شیائومی به صورت رسمی اعلام کرده که این گوشی اولین گوشی آن‌ها خواهد بود که با پردازنده ۴ نانومتری جدید کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ وارد بازار می‌شود. تراشه جدید و قدرتمند کوالکام که قدرت پردازشی بسیار بالایی را در اختیار شیائومی ۱۲ قرار خواهد داد. اما این تراشه علاوه بر قدرت بیشتر می‌تواند ویژگی های جدیدی هم به می ۱۲ شیائومی اضافه کند. مثل شارژ ۸۰ وات، فیلمبرداری ۸K HDR و حالت‌های گیمینگ بهینه شده.

شیائومی همچنین در کنار این پردازنده جدید می‌تواند از نسل جدید رم‌های گوشی‌های موبایل یعنی LPDDR5X هم استفاده کند. در حقیقت بر اساس گزارش وبسایت MyDrivers این نسل از رم در سری ۱۲ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

این کمپانی به تازگی از یک فناوری شارژ جدید به نام شیائومی هایپر شارژ رونمایی کرده که می‌تواند باتری را به صورت سیمی با شارژ ۲۰۰ وات و به صورت بی‌سیم با شارژ ۱۲۰ وات شارژ کند. با این میزان توان، می‌توانید یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپری را تنها ظرف مدت ۸ دقیقه به صورت سیمی و ظرف مدت ۱۵ دقیقه به صورت بی‌سیم به شارژ کامل برسانید.

البته هنوز رسما اعلام نشده که قرار است از این فناوری در پرچمدار شیائومی می ۱۲ استفاده شود، ولی احتمالا به زودی در یکی از محصولات جدید این شرکت آن را خواهیم دید و گوشی می ۱۲ نیز محتمل‌ترین گزینه است. با این حال بر اساس شایعات این احتمال وجود دارد که این گوشی از همان شارژ ۶۷ وات سیمی پشتیبانی کند.

مرکز تکنولوژی ایده فروشگاهی در دستان تو ، با خیالی راحت خرید کنید.

از دیگر اطلاعات تایید نشده این گوشی می‌توانیم به احتمال عرضه یک مدل به نام شیائومی ۱۲ ایکس اشاره کنیم. گفته شده این مدل با تراشه اسنپدراگون ۸۷۰، نمایشگر ۶٫۲ اینچی امولد با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی عرضه می‌شود. این گوشی احتمالا مدل اقتصادی سری شیائومی ۱۲ خواهد بود.

 

به تازگی رندرهایی توسط طرفداران از شیائومی ۱۲ منتشر شده است که رسمی نیستند اما ظاهرا بر اساس اطلاعات افشا شده از گوشی ساخته شدند. می‌توانیم از این شایعات به عنوان یک نگاه زود هنگام به گوشی شیائومی Mi 12 استفاده کنیم.

 

طراحی

بر اساس این رندرها، طراحی و صفحه نمایش موبایل شیائومی می ۱۲ احتمالا شبیه به گوشی می ۱۱ است اما ممکن است یک دوربین به آن اضافه شود. همچنین هیچ دوربین سلفی ای در آن وجود ندارد. این به معنی عدم امکان گرفتن سلفی نیست بلکه ممکن است مثل گوشی ZTE Axon 20 دوربین سلفی آن زیر صفحه نمایش باشد. یک شایعه دیگر خبر از وجود دوربین سلفی در بالای صفحه نمایش می‌دهد. ممکن است یکی از این دو خبر صحیح باشد و اطلاعات تکمیلی دیگری در دسترس نیست.

گوشی شیائومی ۱۲ | تاریخ عرضه، اخبار، مشخصات و قیمت در اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به مرکز تکنولوژی ایده مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 216 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 29 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.