تایجی چاقی و مشکلات وزن در دوران کودکی - تایجی

 

آیا فرزند شما مشکل وزن دارد؟ این نکات می تواند به فرزند شما کمک کند تا وزن سالم تری داشته باشد و آن را حفظ کند.

کودکی که با همبرگر به اندازه بزرگسالان، از پشته ای از قاچ های بزرگ سرخ کرده در بشقاب می گیرد

درک مشکلات وزن دوران کودکی

به عنوان والدین، چیزهای کمی زیباتر از نوزاد پر گونه یا زانوهای چاق کودک نوپای شما هستند. با این حال، برای برخی از کودکان، این چربی دوست داشتنی کودک ممکن است به یک نگرانی برای سلامتی تبدیل شود.

 

امروزه از هر چهار کودک و نوجوان در کشورهای توسعه یافته تقریباً یک نفر دارای اضافه وزن یا چاق است. این پوندهای اضافی کودکان را در معرض خطر ابتلا به مشکلات سلامتی جدی از جمله دیابت، بیماری قلبی و آسم قرار می دهد. چاقی دوران کودکی عوارض عاطفی نیز دارد. کودکان دارای اضافه وزن اغلب در هماهنگی با بچه های دیگر و شرکت در ورزش و فعالیت مشکل دارند. بچه‌های دیگر ممکن است آن‌ها را مسخره کنند و کنار بگذارند، که منجر به اعتماد به نفس پایین، تصویر منفی بدن و حتی افسردگی شود.

 

اگر شاهد مبارزه فرزندتان با وزن خود هستید، احساس ناتوانی یا ناتوانی در او آسان است. اما کارهای زیادی می توانید برای کمک به فرزندتان انجام دهید. تشخیص مشکلات وزن رژیم آنلاین و چاقی در اسرع وقت می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی پزشکی را در کودک شما با افزایش سن کاهش دهد. و با درگیر کردن تمام اعضای خانواده، می توانید چرخه مشکلات وزن و چاقی را بشکنید، سلامت جسمی و روانی فرزندتان را تقویت کنید و به او کمک کنید تا رابطه سالمی با مواد غذایی برقرار کند که تا آخر عمر باقی بماند. وزن فرزندتان هرچه که باشد، به او بگویید که دوستش دارید و تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که به او کمک کنید سالم و شاد باشد.

 

آیا فرزند شما اضافه وزن دارد؟

کودکان در زمان‌های مختلف با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کنند، بنابراین تشخیص اضافه وزن کودک همیشه آسان نیست. شاخص توده بدنی (BMI) از اندازه گیری قد و وزن برای تخمین میزان چربی بدن کودک استفاده می کند. با این حال، در حالی که BMI معمولاً یک شاخص خوب است، معیار کاملی برای اندازه گیری چربی بدن نیست و حتی می تواند در مواقعی که کودکان دوره های رشد سریع را تجربه می کنند گمراه کننده باشد.

 

اگر فرزند شما اندازه گیری BMI برای سن بالا را ثبت کند، ممکن است پزشک شما نیاز به ارزیابی ها و غربالگری های بیشتری داشته باشد تا تعیین کند که آیا چربی اضافی مشکل ساز است یا خیر.

 

علل مشکلات وزن و چاقی در کودکان

درک اینکه چگونه کودکان در وهله اول چاق می شوند گام مهمی برای شکستن این چرخه است. بیشتر موارد چاقی دوران کودکی ناشی از خوردن زیاد و کم ورزش کردن است. کودکان برای حمایت از رشد و تکامل سالم به غذای کافی نیاز دارند. اما وقتی کالری بیشتری نسبت به کالری که در طول روز می سوزانند دریافت کنند، می تواند منجر به افزایش وزن شود.

 

علل مشکلات وزن رژیم آنلاین در کودکان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

خانواده های پرمشغله کمتر در خانه آشپزی می کنند و بیشتر بیرون غذا می خورند.

دسترسی آسان به فست فودهای ارزان و پرکالری و غذاهای ناسالم.

وعده های غذایی بزرگتر، هم در رستوران ها و هم در خانه.

کودکانی که مقادیر زیادی شکر را در نوشیدنی های شیرین و پنهان در مجموعه ای از غذاها مصرف می کنند.

بچه ها زمان کمتری را صرف بازی فعالانه در خارج از منزل می کنند و زمان بیشتری را صرف تماشای تلویزیون، بازی های ویدیویی و نشستن پشت کامپیوتر می کنند.

بسیاری از مدارس برنامه های تربیت بدنی خود را حذف یا کاهش می دهند.

افسانه ها و حقایق در مورد مشکلات وزن و چاقی در کودکان

افسانه ۱: چاقی کودکان ژنتیکی است، بنابراین هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید.

واقعیت: در حالی که ژن‌های یک فرد بر وزن تأثیر می‌گذارند، تنها بخش کوچکی از معادله هستند. اگرچه برخی از کودکان بیشتر از سایرین مستعد افزایش وزن هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها برای مشکلات وزنی مقدر شده اند. اکثر بچه ها اگر درست غذا بخورند و ورزش کنند می توانند وزن خود را حفظ کنند.

 

باور غلط ۲: کودکان چاق یا اضافه وزن رژیم آنلاین باید تحت رژیم غذایی قرار گیرند.

واقعیت: درمان چاقی دوران کودکی کاهش وزن نیست، مگر اینکه پزشک کودک شما دستور دیگری بدهد. هدف باید کاهش یا توقف افزایش وزن باشد تا به فرزندتان اجازه دهید تا به وزن ایده آل خود برسد.

 

افسانه ۳: این فقط چربی بچه است. کودکان از وزن خود بیشتر خواهند شد.

واقعیت: چاقی دوران کودکی همیشه منجر به چاقی در بزرگسالی نمی شود، اما خطرات را به طور چشمگیری افزایش می دهد. اکثر کودکانی که در هر زمان در دوران پیش دبستانی یا دبستان دارای اضافه وزن هستند، همچنان که وارد دوران نوجوانی می شوند، اضافه وزن دارند. بیشتر بچه ها از این مشکل پیشی نمی گیرند.

 

برای مبارزه با مشکلات وزن، تمام خانواده را درگیر کنید

عادات سالم از خانه شروع می شود. بهترین راه برای مبارزه یا پیشگیری از چاقی و مشکلات وزن در دوران کودکی این است که کل خانواده را در مسیر سالم تری قرار دهید. انتخاب بهتر غذا و فعال شدن بیشتر، صرف نظر از وزن، برای همه مفید خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.